AJANKOHTAISTA

8.5.2021

Kivijalkakauppiaan koronavuosi

Kulunut vuosi on ollut monelle Kivijalkakauppiaalle muutosten aikaa ja ajattelin kirjoittaa hieman omaa näkökulmaa sekä fiktiivistä kertomusta siitä mitä mennyt vuosi on pitänyt sisällään.

Kivijalkakauppiaan koronavuodesta voit käydä lukemassa enemmän blogissani osoitteessa

http://jammumattila.blogspot.com/2021/05/kivijalka...

19.9.2020

Kuluneen vuoden aikana ja Koronatilanteesta johtuen on verkossa tapahtuva myynti lisääntynyt merkittävästi.

Yrittäjät ovatkin siirtäneet myyntiä nopeasti verkkoon, mutta usein törmään tilanteeseen, ettei ole täysin ymmärretty mitä verkossa myyminen tarkoittaa ja mitä asioita pitäisi jo alussa ottaa huomioon.

Tulokset ovat jääneet laihoiksi ja verkkomyynti on tuottanut pettymyksiä, kun sivuilla ei olekaan vierailtu riittävästi, tuotteiden maksamisessa on ollut ongelmia tai toimitukset tuottaneet ylimääräistä päänvaivaa, kun logistiikkaa ei ole huomioitu.

Verkossa myyminen vaatii monen pienen osa-alueen huomioimisen jo ennen aloitusta ja verkkomyynnin suunnitteluvaiheessa. Kaikkien asioiden ei tarvitse olla kerralla kunnossa, mutta kun tiedetään mitä matkan varrella pitää ottaa huomioon on tekemistä helpompi parantaa projektin kuluessa ja myynnin jo alettua.


21.3.2020

Yritykset ja varsinkin pienet kivijalkayritykset kärsivät tällä hetkellä kävijäkadosta, kun ihmisiä kehoitetaan välttämään ihmiskontakteja ja pysymään kotona.

Tässä kivijalkayrityksille muutamia vinkkejä miten tuotteita ja palveluja voi myydä verkossa ilman verkkokauppaa-alustaa tai verkkopankkimaksun mahdollisuutta.